Mak nyah boleh masuk tandas perempuan?

1. Sekarang ada orang marah, kita kena berlembut dengan golongan LGBT ni. Nanti mereka akan lari. Beginilah. Golongan LGBT ini ada dua jenis,

#inithreadaku
#retweet
#LGBT
#CegahLGBT
#LiberalLogic
a) Golongan LGBT yang TAHU dan SEDAR apa mereka buat tu salah, tetapi susah nak berubah sebab faktor keliling. Mereka tak pernah perjuangkan pun hak nak jadi LGBT.
Contohnya yang diliwat sejak kecil, lalu besar jadi gay. Atau sejak kecil dihiaskan dengan pakaian perempuan sedangkan dia lelaki, dah besar jadilah transgender.

Saya tak nak sebut faktor genetik. Sebab kesannya cuma 1/3 je kepada peribadi seseorang.
b) LGBT yang dah la tak mengaku salah, siapkan perjuangkan lagi so called hak mereka seperti jangan diskriminasi, buat kempen seperti seksualiti merdeka, bergabung dalam NGO seperti COMANGO utk desak Malaysia iktiraf LGBT dalam UPR di Geneva, dan sebagainya.
2. Satu lagi hal penting tentang dakwah. Dakwah ini ada 2 jenis, amar makruf dan nahi mungkar. Amar makruf adalah ajak kepada kebaikan, manakala nahi mungkar adalah cegah kemungkaran.

Ramai orang senang nak buat amar makruf, tetapi terlupa tentang nahi mungkar. Sebab ia susah.
3. Antara dua golongan tu, golongan pertama kena dakwah dengan cara AMAR MAKRUF, iaitu ajak kepada kebaikan. Contoh mudah, ust ebit lew. Nasihat, pujuk, bagi harapan, bimbing, bantu, buat program, rawatan psikologi dan sebagainya.

Ini tak ada masalah.
4. Golongan kedua pula kena dakwah dgn cara NAHI MUNGKAR. Iaitu jgn promosi mereka, jgn dokong mereka, jgn puji mereka cantik (kalau pondan), jgn puji mereka hensem (kalau pengkid), boikot produk mereka, jgn bagi kuasa undang2, jgn bagi mereka masuk tandas berlainan jantina, dll
Termasuk juga jangan iktiraf jantina "baru" mereka. Kalau dia pondan, jangan guna her/she, kalau dia pengkid jangan guna he/him. Sebab ia seolah menggalakkan mereka!

Bertambah seronok la mereka. Sama juga perempuan yang suka panggil "sis" pada pondan ni. Aduhh..
5. Ada orang kata,

"ini semua salah masyarakat sebab buli geng LGBT".

Saya menyampah betul orang yang suka play victim card. Kalau sebahagian kecil masyarakat salah sebab membuli puak ini, dah tu nak iktiraf mereka ke macam mana?

Satu dosa tak menghalalkan dosa yang lain.
6. Ada juga kata,

"buatlah tandas baru utk LGBT ini, supaya keselamatan wanita terjamin.."

Aduhai... Kau tak suka LGBT, tapi kau seaakan menggalakkan mereka kekal macam itu. Kenapa nak buat tandas lain semata2 nak meraikan mereka? Kenapa nak berhabis duit untuk tandas mereka?
Sebenarnya kita dah TERLAJAK TOLERANSI dan BERTOLAK ANSUR, sehingga akhirnya kita sendiri ditolak beransur-ansur.

Bila kita marah, dilabelkan sexist, racist, extremist and u named it.
Nasihat saya satu je, apabila Allah turunkan bala bencana, bukan kena pada ahli maksiat je. Seluruh masyarakat yang duduk bersama pun kena tempias sekali!

Tak percaya? Tak payah pergi jauh2 sampai turun batu api, gempa bumi dan sebagainya. Contoh mudah, HIV-AIDS.
Yang kena Aids bukan mereka je, tetapi masyarakat juga! Kalau darah mereka diambil (secara tak sengaja) dan masuk bank darah (kalau terlepas pandang), habis jahanam semua.
Atau ada kes real saya jumpa yg suaminya biseksual (cenderung seks kpd 2 jantina). Isteri & anak2nya normal je. Kalau suaminya melanggan mak nyah di lorong haji taib sana, dan ditakdirkan terkena hiv, bukan setakat si suami je, isteri & anak2 pun ada kemungkinan besar berjangkit!
Nampak? Orang tak bersalah pun kena tempias juga!

Sebab itu, gerakan LGBT yang tersusun dan terancang mesti dilawan habis2an. Kita jangan mengharapkan lagi pada ahli politik yang dah kena ikat kaki dan tangan mereka oleh proksi yahudi zionis dan yang pentingkan tombolok sendiri.
Kita sebagai anggota masyarakat kena lawan.

Hanyasanya kepada Allah jualah kita berserah harap nasib anak cucu dan generasi kita.

Boleh sebarkan. Moga manfaat.
#ShukeryAzizan
#TarbiahSentap
#LawanLGBT

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Shukery Azizan

Shukery Azizan Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(